Koronawirus – jakie środki ostrożności w magazynach stosujemy i jak wygląda organizacja pracy w Omnipack? Zobacz nasze dobre praktyki.

Wszystkie magazyny Omnipack działają w normalnym trybie. Przede wszystkim chcieliśmy zapewnić wszystkich naszych klientów i interesariuszy, że  centra logistyczne Omnipack są otwarte i pracują w normalnym trybie. Oprócz bezpieczeństwa naszych pracowników, najwyższym priorytetem jest dla nas zapewnienie wysokiej jakości i ciągłości usług dla naszych klientów. Obecnie wydajność i terminy wynikające z umów nie uległy zmianie.

Środki ostrożności w magazynach Omnipack

W magazynach Omnipack stosujemy wzmożone środki ostrożności. Przede wszystkim staramy się ograniczyć wpływ, jaki pandemia ma na naszych pracowników, na firmy naszych klientów i odbiorców docelowych. Obserwujemy sytuację i postępujemy zgodnie z zaleceniami WHO, Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego. 

  • osoby na stanowisku przyjmowania dostaw pracują w rękawiczkach ochronnych, a wszyscy pracownicy są wyposażeni w płyny dezynfekujące;
  • stosujemy okresową kwarantannę zwrotów – towary ponownie przyjęte do magazynu są poddane 3-dniowej kwarantannie;
  • stosujemy odległość 2m pomiędzy stanowiskami pracy w magazynie;
  • zamknęliśmy dostęp do naszych magazynów dla osób z zewnątrz;
  • zwiększyliśmy częstotliwość sprzątania powierzchni magazynowej, w tym odkażania klamek, włączników, poręczy;
  • 100% kadry biurowej pracuje z domu, a kadra zarządzająca w magazynie została ograniczona do minimum.

Bezpieczna organizacja pracy magazynu oznacza dla nas skrupulatne stosowanie się do zasad publikowanych przez odpowiednie instytucje – Ministerstwo Zdrowia i GIS. To przede wszystkim działania prewencyjne, czyli podkreślanie roli higieny, zapewnienie odpowiednich środków higienicznych tj. rękawiczek, płyny dezynfekujące w odpowiednich miejscach magazynu oraz bezwzględne ograniczanie liczby osób przebywających w magazynach – zapewnia Rafał Szcześniewski, COO & Founder Omnipack

[Aktualizacja 14.04.2020]

Przewidując utrzymujące się zagrożenie, przez ostatnie tygodnie skupialiśmy się na sukcesywnym powiększaniu naszego zespołu w taki sposób, aby móc wdrożyć zmianową pracę w obu magazynach. Tym samym, od dnia 14 kwietnia, oba nasze magazyny będą pracowały w trybie zmianowym z przerwą w godzinach 13:00 – 14:00. Przerwa ta ma umożliwić bardzo dokładną dezynfekcję przestrzeni magazynowo-socjalnej oraz zapewnić bezkontaktową wymianę pracowników.
Oprócz powyższych środków ostrożności wdrożyliśmy także ozonowanie powierzchni socjalnej przynajmniej raz w tygodniu.

Wpływ koronawirusa na eCommerce

COVID-19 wpływa dzisiaj na wszystkie obszary gospodarki, w tym także na eCommerce i logistykę w tej branży. Z jednej strony można spodziewać się, że ograniczenie sprzedaży w sklepach stacjonarnych przełoży się na wzrost ruchu w sklepach internetowych. Z drugiej jednak strony, niektórzy konsumenci rezygnują z większych zakupów, ograniczają się do nabywania środków pierwszej potrzeby, starają się zaoszczędzić na wypadek “gorszych czasów”.

Spadek, który już odczuła nasza gospodarka, na szczęście w eCommerce odczuwalny jest znacznie mniej – zamknięcie retailu sprawiło, że część kupujących automatycznie przeniosło swoje zakupy do sieci. 

Mamy to szczęście w nieszczęściu, że koronawirus dotarł do nas w okresie, który jest średnim lub nawet słabym sezonem dla większości branż (zimowy peak za nami, ale do lata jeszcze chwila) – komentuje Rafał Szcześniewski. Zarządzanie logistyką eCommerce stało się przez to wszystko jeszcze trudniejsze, bo z jednej strony trudniej jest prognozować zachowania konsumentów i wolumen, a z drugiej żyjemy w dużej niepewności jeśli chodzi o frekwencję pracowników magazynach. Obecnie kaszel, nieco gorsze samopoczucie eliminują pracownika z pracy. 

Kurierzy i poczta – jak pracują podczas koronawirusa?

Firmy kurierskie szybko wprowadziły wiele rozwiązań, które mają na celu ograniczenie czy wręcz wyeliminowanie kontaktu bezpośredniego. Jest to m.in.:

  • rezygnacja z podpisywania dokumentów przy odbiorze paczki;
  • pozostawienie paczki pod drzwiami – kurier nawiązuje wcześniej kontakt z odbiorcą i potwierdza taką formę dostawy;
  • płatność bezgotówkowa;
  • zamknięcie lub ograniczenie godzin pracy punktów stacjonarnych.

Niektóre firmy zapewniają, że wyposażą kurierów w maseczki i rękawiczki ochronne.

Ze względu na ograniczenia rządowe odbiory i dostawy zostały zawieszone w niektórych obszarach świata  – mowa tutaj szczególnie o Azji (Chiny, Hongkong, Makau) oraz Europie (Włochy, Austria). 

Szczegółowe informacje znajdziesz w naszym artykule o pracy przewoźników w czasie COVID-19, czyli poczta i kurierzy a koronawirus.