Czy logistyka w polskiej branży eCommerce ma się dobrze? A może jeszcze wciąż wiele dzieli ją od tej, która działa w Niemczech, czy w Skandynawii? Które wiodące sklepy online w największym stopniu wywierają presję na średnich eCommerce’ach i dlaczego profesjonalizacja to najważniejszych czynnik rozwoju każdego e-biznesu? Odpowiedź znajdziecie w naszym video.

ZOBACZ WIDEO

 

#5 Videosprint z Tomkiem Kasperskim

Jaki jest obecny stan logistyki w branży eCommerce w Polsce i na świecie?

To bardzo młody rynek, więc kiedy patrzysz na całą branżę, to widzisz, że są wielcy gracze, którzy mają bardzo profesjonalną infrastrukturę, ponieważ skala umożliwia im naprawdę wysoki poziom automatyzacji, a z drugiej strony są mniejsi gracze, gdzie bardzo wielu z nich jest na zdecydowanie niższym poziomie.

Kiedy ktoś zaczyna prowadzić biznes, zwykle robi to ze swojego mieszkania, z garażu, korzysta z bardzo podstawowej infrastruktury. Nawet kiedy rośnie to nadal korzysta z tego podstawowego wyposażenia. Właśnie tam pojawiamy się my i pomagamy – jak to nazywamy – przekroczyć dolinę śmierci. Jest to chwila pomiędzy nieprofesjonalną działalnością a przejściem do punktu, w którym pojawia się zautomatyzowany i profesjonalny magazyn. Nadal jesteśmy jednak w bardzo wczesnej fazie.

Sam rynek eCommerce jest wciąż bardzo młody. Może nie jest noworodkiem, ale nadal jest raczkujący. Minęła już pierwsza fala, czyli trend przenoszenia sprzedaży do Internetu. To, co teraz widzimy, to druga fala, fala profesjonalizacji, w której nie wystarczy już tylko dostarczyć produkt do klient.

Kiedy patrzymy na polski, a nawet europejski rynek, pięć, czy siedem lat temu nikt się nie spodziewał, że dostanie przesyłkę w ciągu jednego lub dwóch dni. Nie był to problem, to było normalne. To, co teraz widzimy, to ogromna presja dużych graczy tj. Zalando, Amazon. Presja, aby uczynić logistykę przewagą konkurencyjną – tak, aby doświadczenie klienta było tak dobre, żeby do nas wracał.

Istniejemy właśnie dzięki temu, że firmy dążą do profesjonalizmu. Naszym zadaniem jest bowiem pomóc małym firmom w podjęciu tego kroku. Nawet jeśli spojrzymy na rynek amerykański, podobne do nas firmy zostały utworzone tam trzy, cztery lata temu. Więc nawet na tym rozwiniętym rynku to, co robimy to całkiem nowa usługa.

Wszystkie odcinki videosprintu z Tomkiem Kasperskim

#1 Jak magazyn w Polsce wspiera międzynarodową sprzedaż? >> ZOBACZ <<
#2 Przyszłość branży logistycznej eCommerce – jakie czekają ja zmiany? >> ZOBACZ <<
#3 Jakie największe wyzwanie stoi dziś przed sprzedawcami detalicznymi? >> ZOBACZ <<
#4 Jak Omnipack wspiera rozwój eSklepów? >> ZOBACZ <<
#5 Jaki jest obecny stan logistyki w branży eCommerce w Polsce i na świecie? [właśnie oglądasz]

Chcesz jako pierwszy zobaczyć kolejne odcinki?

Dołącz do newslettera,
a powiadomimy Cię o premierze