Patrząc na dzisiejszą dynamikę eCommerce, nie da się ukryć, jak znaczącą w niej rolę odgrywa outsourcing. 

Dla eCommerce outsourcing, czyli przekazanie części biznesu podmiotom trzecim to już nie tylko próba redukcji kosztów, czy pewnego rodzaju wygoda. To przede wszystkim najszybsza metoda na stworzenie kompleksowej oferty dla klientów eSklepu, która odpowie na wszystkie ich potrzeby. Jest to szczególnie istotne z perspektywy młodych biznesów. W jednej chwili mogą one dogonić swoją konkurencję i skupić się na efektywniejszym wykorzystaniu elementów do których uzyskały dostęp. Zamiast przeznaczać czas i pieniądze na odkrywanie obszarów, maja je na wyciągniecie ręki. W ten sposób Omnipack buduje swoją pozycję dzięki outsourcingowi.

Jak działa outsourcing dla eCommerce?

Omnipack nie powstał po to, by po prostu pojawić się jako jedna z wielu firm na runku. Powstał z zamiarem, by go zdominować – co zresztą pewnie jest zgodne z założeniami każdego nowego biznesu. Aby to osiągnąć stworzyliśmy wysokiej jakości usługę oraz zupełnie nowe podejściu do obsługi klienta, który otrzymuje ofertę dedykowaną dla jego biznesu i skali. Przykładem jest wprowadzenie jednej stawki za wysłaną paczkę, po zadeklarowaniu wynajmowanej powierzchni, wolumenu i liczby wysyłanych w miesiącu paczek. Tak skonstruowana stała opłata uwzględnia już wszystkie operacje magazynowe, czy serwis Plug&Ship).

Chcieliśmy, aby forma naszej oferty nie zależała od platformy systemowej, czy rodzaju asortymentu klienta, który podejmuje z nami współpracę. Zależało nam na dopracowaniu każdego elementu. Dlatego na początku zdefiniowaliśmy wszystkie ograniczenia, a następnie przeanalizowaliśmy, które problemy szybciej i lepiej rozwiążemy samodzielnie, a które powinniśmy przekazać na zewnątrz. Jednym z takich elementów były integracje systemowe.

Platformy systemowe i ich integracja

Dla nas kluczowe było, aby platforma eSklepu klienta nigdy nie była przeszkodą w jego obsłudze, czy nawet przyczyną opóźnienia wdrożenia. Chcieliśmy móc się połączyć z każdym, ale bez dodatkowych inwestycji. Co najważniejsze, chcieliśmy mieć taką możliwość od razu, a nie za kilkanaście miesięcy, kiedy cały rynek nam ucieknie. Outsourcing był dla nas jedynym rozwiązaniem, ale musieliśmy mieć pewność, że wybieramy właściwego Partnera.

Wybraliśmy Way2Send z kilku powodów: przede wszystkim wiedzą o czym mówią, faktycznie sprawnie łączą dwa dowolne systemy. Mają również identyczne podejście do obsługi klienta jak my. W jednej chwili zyskaliśmy dostęp do integracji z każdą możliwą platformą e-sklepowa, systemem ERP, czy innym dowolnym rozwiązaniem po stronie klienta. Dzięki temu zamiast marnować czas i pieniądze na powielanie rozwiązań rynkowych, mogliśmy te rozwiązania wziąć i skupić się na tym jak wykorzystać je lepiej niż inni.

Podobnie i nasz serwis nie jest tylko po to, by redukować koszty, czy zapewniać więcej wolnego czasu. Klient współpracując z nami od razu dostaje profesjonalną obsługę zamówień, dostęp do wielu przewoźników, możliwość sprzedaży na rynkach zagranicznych, czy ciekawe rozwiązania IT poprawiające komunikację z klientem.

W jednej chwili uzyskuje dostęp do standardów rynkowych, do których samodzielnie dochodziłby miesiącami, nierzadko nie wiedząc nawet gdzie zacząć. I zamiast przeznaczać swój czas na działania, które rynek już dawno opanował, może skupić się na rozwoju i rozwiązaniach, które pozwolą mu ten rynek zdominować.