20 sklepów internetowych, 4 dedykowane bloki tematyczne i tour po magazynie – Dzień Otwarty Omnipack w Nadarzynie przybliżył sklepom internetowym działanie naszego centra fulfillmentowego. 

Ciężko w trzech słowach opowiedzieć o fulfillmencie, czyli o tym, czym zajmujemy się w Omnipack. Żeby naprawdę zrozumieć – często trzeba zobaczyć. Dlatego postanowiliśmy zaprosić naszych potencjalnych klientów do magazynu i pokazać dokładnie to, czym się zajmujemy na co dzień. 

Spotkanie współorganizowaliśmy z naszym partnerem IAI IdoSell Shop.

Część 1. Fulfillment, czyli co robimy w Omnipack 

Otwierając spotkanie, Tomek Kasperski, CEO Omnipack przedstawił historię „dorastania” firmy do profesjonalnego centrum fulfillmentowego.

Wywodzimy się z branży e-commerce. Tworząc centrum logistyczne dla Westwing CEE – jednego z największych sklepów internetowych branży home&living – mierzyliśmy się dokładnie z tymi samymi problemami, z jakimi mierzą się wszystkie rozwijające się sklepy internetowe. Problemy z magazynem, wysoki czynsz, drogie przesyłki kurierskie, brak systemu WMS itd. – wymieniał Tomek. – Brakowało nam wtedy na rynku partnera logistycznego, który umiałby nas wesprzeć i przeprowadzić nas przez tamten proces. Postanowiliśmy nauczyć się tego sami.

Bolesne lekcje, ale i drobne sukcesy – analogicznie do procesu dorastania od niemowlaka do dorosłego, autonomicznego człowieka – sprawiły, że Omnipack stał się liderem logistyki dla branży e-commerce w Polsce. Dzięki temu procesowi dojrzewania wiemy przez co przechodzą sklepy internetowe, które stoją przed takimi wyzwaniami, jak my kiedyś. 

Z biegiem czasu pojawił się pomysł, aby zdobyte know how przekuć we własny biznes i pomagać innym sklepom internetowym mierzyć się z wyzwaniami, z którymi my sami mierzyliśmy się jakiś czas temu – mówił Tomek.

Część 2. Panel dyskusyjny z Krystianem Dobrzyckim, właścicielem sklepu 9design

Kolejną część stanowił panel dyskusyjny z jednym z naszych klientów – Krystianem Dobrzyckim, właścicielem 9design. Krystian i Ania Dobczyccy zdecydowali się oddać logistykę do Omnipack po 10 latach prowadzenia jej na własną rękę. (O naszej współpracy pisaliśmy tutaj: https://omnipack.pl/blog/9design-nowym-klientem-omnipack/

Była to interaktywna część, podczas której nasi goście zadawali Krystianowi pytania dotyczące prowadzenia biznesu, decyzji o outsourcingu logistyki oraz doświadczeń ze współpracy z partnerem logistycznym.

– Przeniesienie logistyki do Omnipack to nie była prosta decyzja. Przez 10 lat mieliśmy magazyn tuż za ścianą i pomimo problemów i trudności przez długi czas wierzyliśmy, że nikt inny nie obsłuży naszych klientów lepiej, niż my sami. W końcu jednak doszliśmy do tzw. ściany – nie dałoby się dalej skalować biznesu w taki sposób. Rafała (COO Omnipack) znaliśmy już od jakiegoś czasu i w końcu postanowiliśmy w pełni zaufać ekspertom – opowiadał Krystian.

Pojawiło się również pytanie o to, jakie argumenty przeważyły o decyzji o outsourcingu:

– Centralny magazyn daje wiele możliwości. Dzięki temu możemy wyposażać nie tylko jeden showroom, ale np. stworzyć całą sieć franczyzową showroomów. Po drugie, daje to większą elastyczność, aby wchodzić na rynki zagraniczne – wyliczał Krystian. – Nie bez znaczenia jest też fakt, że teraz razem z Anią możemy skoncentrować się na tematach, na których naprawdę się znamy, z korzyścią dla rozwoju naszej firmy.

Krystian odpowiedział też na pytanie, czy z perspektywy tych kilku miesięcy outsourcing był dobrą decyzją:

– Z pełnym przekonaniem mówię: to była bardzo dobra decyzja – odpowiedział. – Nasz biznes jest trudny, zwłaszcza pod kątem logistyki. Dlatego przeszkód nie da się w 100% ominąć i oczywiście, że czasem coś dzieje się niezgodnie z oczekiwaniami. Ale teraz, pierwszy raz odkąd uruchomiliśmy sklep, mam partnera, z którym wspólnie mogę te różne przeciwności pokonywać. Zauważyłem to już podczas wdrożenia, kiedy mieliśmy pełne wsparcie zespołu, a w szczególności Artura z Omnipack, który prowadził ten projekt. To daje duży komfort i zupełnie zmienia optykę patrzenia na rozwój naszego sklepu.

Na dowód swoich słów wspomniał, że właśnie wrócił z pierwszego, od powstania 9design, urlopu.

Część 3. Techniczne aspekty integracji Omnipack i IAI IdoSell Shop

Jedną z prezentacji była prelekcja naszego partnera IdoSell Shop. Tomasz Graużul, Senior Account Manager IdoSell Shop szczegółowo przestawił, jak przebiega  techniczna integracja pomiędzy naszymi systemami. Odpowiedział również na liczne pytania uczestników, dotyczące funkcjonalności, które otrzymują dzięki połączeniu systemów.

Część 4. Onboarding i zespół Client Success Omnipack

Co to znaczy Client Success? – tak Marta Pogorzelska, Client Success Director Omnipack, zaczęła opowieść o procesie onboardingu i obsługi klientów. Proces ten, chociaż wieloetapowy i z pozoru skomplikowany, jest ściśle dedykowany indywidualnym potrzebom klientów i przebiega na bardzo partnerskich warunkach. Marta zaprezentowała nie tylko założenia, sposób działania i zespół, ale również konkretne przykłady narzędzi i rozwiązań, które ułatwiają codzienną, szybką komunikację między obsługą a klientem. Ostatnim takim rozwiązaniem byłam prezentacja Client Portalu Omnipack – jedynego takiego rozwiązania na polskim rynku, który umożliwia sklepom internetowym 24/7 wgląd w swoje procesy magazynowane, zarządzanie dostawami, zwrotami czy awizacją. Client Portal jest dostępny dla wszystkich klientów Omnipack. 

Tour po magazynie

Układanki dopełniał tour, podczas którego goście mogli szczegółowo poznać pracę magazynu – poszczególne jego działy i stanowiska pracy. Wśród nich znalazły się m.in. stanowisko przyjmowania zwrotów, stanowisko serwisowe (okularów), stanowisko do prasowania odzieży, stanowisko specjalnego pakowania, zarządzania ruchomym stockiem typu cross-dock czy specjalne regały dostosowane do indywidualnych potrzeb produktu. 

Tour po magazynie był jednym z ciekawszych elementów wydarzenia. To właśnie wtedy mogliśmy przenieść teoretyczne wiadomości o Omnipacku na realne rozwiązania, które mogliśmy dotknąć i sprawdzić – mówi Maciej Szokaluk, jeden z uczestników i właściciel sklepu Pamami. – To mi otworzyło oczy, że te wszystkie informacje o dedykowanym procesie nie są „marketingowym chwytem”, tylko realnym benefitem, jaki daje Omnipack. 

To, co zrobiło na mnie największe wrażenie to rozwiązania technologiczne stosowane w magazynie. Mogłem się przekonać, jak może wyglądać logistyka mojego sklepu internetowego – jak to wszystko powinno działać. Teraz wiem, jakie mam możliwości jeśli chodzi o obsługę zamówień i co mogę osiągnąć w logistyce mojego sklepu – podkreśla Jakub Reśliński,  właściciel sklepu Babyhit.   

To dopiero początek

To był pierwszy Dzień Otwarty w naszym magazynie w Nadarzynie, ale na pewno nie ostatni! Planujemy serię wydarzeń dedykowanych e-commerce, które będą poruszać nie tylko kwestie logistyki, ale całego spektrum tematów związanych z branżą internetową. Kolejne w październiku! Już wkrótce ogłosimy dokładną datę i agendę – śledź naszą stronę na Facebooku lub zapisz się do newslettera, aby dowiedzieć się jako pierwszy.