Improved, marka odzieżowa Piotra Tomaszewskiego, znanego w świecie polskiej branży fitness jako Szmexy, dołączyła do grona naszych klientów. Dlaczego Szmexy zdecydował się na outsourcing logistyki?

Marka Improved i jej logistyka

Założenie sklepu internetowego oraz zadbanie o jego wizerunek i reklamę jest sporym przedsięwzięciem – nawet dla kogoś, kto o marketingu internetowym wie całkiem sporo, a tworzenie contentu to jego druga praca. Dlatego Szmexy zdecydował się na outsorcing logistyki – dzięki temu, jak sam opowiada, zaoszczędzi wiele godzin życia.

Plan jest taki, aby oddelegować logistykę firmie zewnętrznej, żebym ja mógł się skupić na reklamie, sprzedaży i obsłudze klienta. To mnie bardzo odciąży. Nawet, gdybym każde zamówienie spakował w 2 minuty, to przy 500 sztukach odzieży zajęłoby mi to 20 godzin. A obecny „drop” to jest, mam nadzieję, najmniejszy drop w historii mojej firmy. A do tego dochodzi jeszcze kwestia magazynowania – podkreśla Piotr.

Logistyka branży fashion wymaga nie tylko pakowania zamówień. Trzeba też perfekcyjnie zaplanować proces obsługi zwrotów oraz przygotować się na okresy czasowego wzrostu sprzedaży. Na szczęście wdrożenie przebiegło nadzwyczajnie sprawnie – kiedy tylko Piotr postawił sklep na platformie Shoplo, zintegrowaliśmy go z naszym systemem magazynowym praktycznie w ciągu kilku godzin.

Kluczowym czynnikiem sukcesu była partnerska współpraca. Zaangażowanie samego właściciela (który osobiście przywiózł towar do magazynu w Nadarzynie – można to zobaczyć w tym materiale) było widoczne od samego początku wdrożenia. Przykładowo, razem z naszymi pracownikami identyfikował produkty, aby Ci mogli nadać im kody i przyjąć na stock magazynowy.

To było nieocenione. Aby właściwie rozpoznać wszystkie produkty, pracownicy musieliby poświęcić znacznie więcej czasu. Czasem różnice między fasonami są subtelne. Pan Piotr odwiedził magazyn osobiście i razem z magazynierami przypisał produkty do indywidualnych numerów SKU, które wcześniej przygotowałam. Wspólnie zrobiliśmy to w około pół godziny – mówi Magda Krzanowska, Client Success Manager Omnipack, opiekun wdrożenia marki Improved.

Plan Piotra się powiódł. O jego perspektywie, powodach i efektach outsourcingu logistyki opowiada w materiale, który nagrał już po wdrożeniu:

Pierwszy sukces marki Szmexy

Tuż po otwarciu sklepu i ogłoszeniu tego na swoim kanale YouTube (Piotr Tomaszewski) zanotowaliśmy wyjątkowy, jak na zupełnie nową markę peak zamówień. Szybko okazało się, że oprócz zainteresowania klientów z Polski, pojawiły się prośby o wysyłkę ubrań również do innych krajów, szczególnie Wielkiej Brytanii. Uruchomiliśmy więc wysyłki do całej Europy.

Nie ukrywam, że start własnej marki to dla mnie nowe doświadczenie i bardzo chciałem, żeby wszystko poszło perfekcyjnie – w końcu obserwowali to także moi fani. Poza tym, lubię, jak wszystko jest uporządkowane i idzie po prostu sprawnie. Tak było w przypadku wdrożenia logistyki dla mojego sklepu. Daje mi to poczucie, że mam stabilnego partnera, z którym mogę rozwijać markę i realizować swoje kolejne pomysły na ten biznes – twierdzi Piotr.

Po udanej premierze, marka planuje dalszy rozwój. Już wkrótce ma ukazać się nowa, druga kolekcja, o czym zapowiedziano na Instagramie:

Życiowa decyzja

Jak podkreśla sam Szmexy, założył własną markę głównie dlatego, że samemu ciężko było mu znaleźć oryginalne produkty na polskim rynku. Musiał sprowadzać je np. z USA, co wiązało się z dodatkowymi kosztami i czasem oczekiwania. Spełnił więc swoje marzenie i założył sklep, w którym oferuje takie ubrania, jakie sam chciałby nosić, szyte w łódzkiej szwalni z najwyższej jakości tkanin. Być może będzie to zaskoczeniem, ale produkty marki Improved nie mają nic wspólnego ze sportem. Improved to kwintesencja streetwearowego charakteru.

To marka dla ludzi, którzy nie lubią rutyny. Ludzi, którym zależy na oryginalnych produktach. Dlatego z założenia kieruję ofertę dla wąskiej grupy odbiorców, ale takiej, która docelowo będzie wierna marce – mówi Piotr.

Sama nazwa marki, “Improved”, nawiązuje do stylu życia, opartego o ciągły rozwój i pracę nad sobą – niekoniecznie w sferze fizycznej, ale także we wszystkich innych sferach życia.  Piotr Tomaszewski szczerze przyznaje się fanom, że założenie własnego biznesu wymagało od niego dyscypliny, wielu godzin pracy koncepcyjnej i właśnie rozwoju, który symbolizuje marka.

Więcej o marce: https://improvedwear.pl/