Najczęściej
zadawane pytania

Dostawa i obsługa zamówień towaru

  • Czy organizujecie transport od dostawcy do magazynu?

    Tak, staramy się w jak największym stopniu ułatwić eSklepom współpracę z nami, oferujemy usługę przejęcia kontroli nad stanami magazynowymi. W jej ramach czuwamy nad wolumenem asortymentu i informujemy, kiedy najlepiej zamówić produkt. Zajmujemy się również kontaktem z dostawcą i składaniem zamówień w imieniu Klienta.

  • Czy mogę powierzyć wam kontrolę stanów magazynowych i zamówień u dostawcy?

    Tak, staramy się w jak największym stopniu ułatwić eSklepom współpracę z nami, oferujemy usługę przejęcia kontroli nad stanami magazynowymi. W jej ramach czuwamy nad wolumenem asortymentu i informujemy, kiedy najlepiej zamówić produkt. Zajmujemy się również kontaktem z dostawcą i składaniem zamówień w imieniu Klienta.

  • Jak wygląda przyjęcie towaru?

    Towar przyjmujemy na podstawie wytycznych eSklepu. Każdy produkt, który wprowadzamy do naszego magazynu podlega kontroli pod kątem jakościowym i ilościowym. Jeśli jest taka potrzeba, możemy porównać produkt z opisem lub ze zdjęciem. Następnie nasz system generuje automatyczny raport z przyjętej dostawy, a jeśli pojawią się nieścisłości w dostawie – sporządzamy dokumentację fotograficzną z rozładunku. Elastyczne podejście do tego procesu pozwala nam na spełnienie oczekiwań najbardziej wymagających sprzedawców.

  • Jakie dodatkowe usługi pakowania oferujecie?

    W ramach naszych usług proponujemy ponowne pakowanie lub przepakowywanie produktów – w opakowania zbiorcze, budowanie zestawów, etykietowanie. Możemy również przygotować produkty do profesjonalnej sesji fotograficznej. W imieniu klienta możemy zadbać o regularny zakup kartonów i innych materiałów niezbędnych do przygotowania paczek wg wytycznych eSklepu.

Magazyn

  • W jaki sposób są magazynowane produkty?

    Sposób magazynowania dostosowany jest do rodzaju, wielkości oraz ilości produktów. Towary przechowujemy zarówno na regałach półkowych, jak i na paletach, w sposób zapewniający bezpieczeństwo ich składowania. Nasz magazyn jest dostosowany do wielu branż, które wymagają specjalnego przechowywania: produktów spożywczych i suplementów, branży odzieżowej, branży meblarskiej, kosmetyków oraz zabawek i produktów dla dzieci. W magazynie otrzymujemy odpowiednią temperaturę przechowywania oraz posiadamy atesty Sanepidu.

  • Gdzie zlokalizowany jest magazyn?

    Posiadamy dwa magazyny, jeden zlokalizowany przy najważniejszych węzłach komunikacyjnych w Nadarzynie pod Warszawą (adres: Aleja Katowicka 66 (doki 2 do 10 oraz 70 do 72) 05-830 Nadarzyn). Drugi znajduje się w Gorzowie Wielkopolskim (adres: ul. Szczecińska 49, 66-400 Gorzów Wielkopolski), przy samej granicy z Niemcami.

  • Czy magazynujecie produkty spożywcze?

    Tak, umożliwiamy magazynowanie produktów spożywczych. Magazyn jest w pełni dostosowany do przechowywania żywności, napojów, suplementów i innych produktów o długim terminie przydatności do spożycia.

Pakowanie

  • Czy spakujecie produkty według moich wytycznych?

    Tak, każde zamówienie jest przygotowywane zgodnie z indywidualnymi wytycznymi Klienta - pakujemy produkt na prezent, dodajemy ulotki, próbki lub inne inserty. Jeśli jest taka potrzeba, zapewniamy materiały do pakowania oznakowane logo firmy.

  • Jak pakowane są produkty?

    Do pakowania wykorzystujemy materiały wysokiej jakości. Dzięki nim produkt jest dobrze zabezpieczony, a to minimalizuje ryzyko uszkodzeń w trakcie transportu.

  • W jaki sposób gwarantujemy zgodność paczki z zamówieniem?

    Wykorzystujemy zaawansowany system magazynowy, który pozwala nam na precyzyjne zlokalizowanie produktu w magazynie. Zamówienia obsługujemy w oparciu o kody kreskowe, a każdy produkt przed wysyłką jest dwukrotnie weryfikowany, dzięki temu przygotowane paczki są w pełni zgodne z zamówieniem.

Wysyłka

  • Jak realizujecie wysyłkę?

    Każde zamówienie przygotowujemy zgodnie ze specyfikacją, w której opisany jest rodzaj asortymentu i jego dokładna ilość. Zamówienia złożone do godz. 18.00 mają gwarancję nadania wysyłki do klienta jeszcze tego samego dnia.

  • Jak mogę śledzić status realizacji zamówień?

    Systemy sklepu Klienta i Omnipack są zintegrowane przez specjalna platformę. W jej panelu Klient ma swoje konto, które daje 24/h daje wgląd w realizację każdego zamówienia: status obsługi, numer przesyłki i całej historii transportu paczki. Dzięki temu Klient może wprowadzać zmiany w systemie, a w razie potrzeby status zamówień jest aktualizowany przez pracownika Omnipack. Dzięki temu Klient ma wgląd w informacje, kiedy paczka została przekazana do kuriera lub trafiła w ręce klienta.

  • Jakie formy dostawy oferujecie?

    Oferujemy wszystkie formy dostawy: kurier DPD, DHL kurier InPost, Paczka w Ruchu, Poczta Polska, dostawa do Paczkomatów oraz inni kurierzy, w tym lokalni. Dajemy wiele możliwości dostaw – 48 h, 24 h, przesyłki same-day (gwarantujemy, że zamówienie opuści magazyn do godz. 16.00) Prowadzimy również wysyłkę w modelu cross-dock.

  • Czy wysyłacie paczki za granicę?

    Tak prowadzimy wysyłki międzynarodowe za pośrednictwem DHL, DPD lub we współpracy z kurierami międzynarodowymi.

  • Czy wysyłacie paczki w ramach mojej umowy kurierskiej?

    Tak, możemy realizować przesyłki także w ramach umowy kurierskiej Klienta.

Integracja systemowa

  • Czy można zintegrować Waszą usługę z moją platformą eCommerce?

    Tak, jak najbardziej. Mamy gotowe integracje ze wszystkimi popularnymi platformami dostępnymi na rynku.

  • Jak przebiega integracja systemowa?

    Zapewniamy konfigurację odpowiednich parametrów i podpięcie platformy sprzedażowej do naszego systemu magazynowego. Integrujemy się ze wszystkimi platformami dostępnymi na rynku m.in.: IdoSell, Shoper, Allegro, Showroom, Presta Shop, Shoplo, WooCommerce, RedCart, GOshop, Shopify, oraz z systemami ERP.

Ubezpieczenie

  • Czy towary magazynowane przez Omnipack są ubezpieczone?

    Tak, w Omnipack ubezpieczamy towar naszych Klientów. Kwota ubezpieczenia powinna być adekwatna do wartości towaru, dlatego to w gestii Klientów leży aktualizowanie wartości mienia.

Obsługa zwrotów

  • Czy obsługujecie zwroty?

    Tak, obsługa zwrotów to jedna z usług specjalnych, którą wykonujemy na życzenie klienta. Mamy profesjonalną kadrę, która zajmuje się przyjmowaniem i obsługą zwrotów w imieniu Sklepu. Po otrzymaniu przesyłki ze zwracanym produktem, dokonujemy weryfikacji produktu (zgodnie z wytycznymi Klienta), a następnie informujemy Sklep o przyjętym zwrocie. W przypadku nieodebrania zamówienia przez Klienta, zostaje ono zwrócone bezpośrednio na magazyn. W ramach standardowej procedury upewniamy się, że produkt wrócił z transportu nienaruszony, a następnie umieszczamy go ponownie na magazynie.

Model rozliczeń

  • Jak wygląda rozliczenie za usługi?

    Oferujemy przejrzysty model rozliczeń – co miesiąc klient otrzymuje zestawienie kosztów z podziałem na wszystkie świadczenia: opłatę za magazynowanie, pakowanie, przyjęcie dostaw, materiały i usługi specjalne (jeśli zostały one zlecone). Dzięki temu na każdym etapie współpracy Klient wie, jakich kosztów się spodziewać, a żaden z elementów współpracy nie wymaga od niego nakładów inwestycyjnych.

Najpopularniejsze pytania

  • Ile kosztuje fulfillment?

    Każda współpraca wyceniana jest indywidualnie, a finalna cena zależy od liczby wysyłanych paczek, zajmowanego miejsca magazynowego, rodzajów pakowania oraz usług niestandardowych, które zostały zlecone. Raz w miesiącu Klient dostaje od nas fakturę, na której dokładnie rozpisane są wszystkie elementy fulfillmentu. Klient płaci tylko za usługi, które faktycznie zostały wykonane – w okresach, kiedy sprzedaż jest niska, płaci mniej. W ramach opłaty gwarantujemy: - indywidualną analizę sytuacji i potrzeb eSklepu - atrakcyjne stawki kurierskie - konsultacje przy integracji IT - dostęp do innowacyjnych narzędzi do nadzorowania operacji logistycznych (Merchant Portal i Return Tool) - dostęp do wiedzy i doświadczenia ekspertów z branży eCommerce

  • Jak działa fulfillment?

    Fulfillment polega na pełnym outsourcingu logistyki do zewnętrznej firmy. W chwili złożenia zamówienia przez klienta końcowego informacja o produkcie jest automatycznie wysyłana do systemu operatora. Ten kompletuje i pakuje produkt według wytycznych, a następnie wysyła go do klienta końcowego. Dodatkowo, operator może być także odpowiedzialny za obsługę zwrotów i drobny serwis produktów, a następnie ponowne wprowadzanie ich na stan magazynowy.

  • Jak współpracuje się z operatorem fulfillmentowym?

    W trakcie współpracy operator realizuje całość procesów logistycznych w imieniu Klienta. Klient uzyskuje bieżący wgląd wszystkie operacje za pomocą narzędzi online (Merchant Portal i Return Tool). Każdemu Klientowi zostaje także przydzielony dedykowany opiekun, który w trakcie współpracy odpowiada na wszelkie pytania i wątpliwości. Rozliczenie za usługę odbywa się w cyklach miesięcznych. W strukturze Omnipack posiadamy także dział Merchant Success, który proaktywnie dba o rozwój Klientów analizując i usprawniających ich procesy.

  • Na czym polega wdrożenie?

    Wdrożenie to pierwszy etap współpracy z operatorem. Można podzielić je na 3 etapy: przygotowanie (zebranie dokładnego wywiadu i ustalenie harmonogramu wdrożenia), integracje (połączenie platformy sprzedażowej z naszym systemem magazynowym) oraz część operacyjną (podczas której przygotowujemy testowe zamówienia i sprawdzamy, czy jesteśmy gotowi na start wysyłek). Standardowe wdrożenie trwa od 3 do 4 tygodni.

  • Jak składowane są produkty?

    Sposób magazynowania dostosowany jest do rodzaju, wielkości oraz ilości produktów. Towary przechowujemy zarówno na regałach półkowych, jak i na paletach, w sposób zapewniający bezpieczeństwo ich składowania. Nasz magazyn jest dostosowany do wielu branż, które wymagają specjalnego przechowywania: produktów spożywczych i suplementów, branży odzieżowej, branży meblarskiej, kosmetyków oraz zabawek i produktów dla dzieci. W magazynie otrzymujemy odpowiednią temperaturę przechowywania oraz posiadamy atesty Sanepidu.

  • Gdzie znajdują się magazyny Omnipack?

    Posiadamy dwa magazyny, jeden zlokalizowany przy najważniejszych węzłach komunikacyjnych w Nadarzynie pod Warszawą (adres: Aleja Katowicka 66 (doki 2 do 10 oraz 70 do 72) 05-830 Nadarzyn). Drugi znajduje się w Gorzowie Wielkopolskim (adres: ul. Szczecińska 49, 66-400 Gorzów Wielkopolski), przy samej granicy z Niemcami.

  • Ile czasu zajmuje zamówienia i wysyłka na dane regiony?

    Zamówienia złożone do godziny 18:00 realizujemy jeszcze tego samego dnia. Dzięki lokalizacji naszego magazynu na granicy polsko-niemieckiej zamówienia na region DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria) jesteśmy w stanie zrealizować w standardzie Next Day. Czas wysyłki do pozostałych krajów wynosi zazwyczaj od 2 do 4 dni roboczych.

Zapewnij swoim Klientom customer experience na poziomie światowych gigantów

Darmowa wycena
Własny magazyn czy fulfillment - co i kiedy wybrać?
Własny magazyn czy fulfillment - co i kiedy wybrać?

W biznesie e-commerce nie brakuje wyzwań, a jednym z największych jest wybór efektywnego modelu logis...

Czytaj więcej
Szczyty sprzedażowe w e-commerce – poradnik na Q4
Szczyty sprzedażowe w e-commerce – poradnik na Q4

Q4 to w branży e-commerce prawdziwe żniwa. Obsługa szczytów sprzedażowych bywa jednak sporym wyzwanie...

Czytaj więcej
Zagraniczne sklepy internetowe, na których warto sprzedawać
Zagraniczne sklepy internetowe, na których warto sprzedawać

Chcesz sprzedawać za granicą? Poznaj najpopularniejsze europejskie marketplace i rozpocznij ekspansję...

Czytaj więcej
3PL: jakie przynosi korzyści i czym różni się od logistyki 4PL?
3PL: jakie przynosi korzyści i czym różni się od logistyki 4PL?

Na czym polega logistyka 3PL? W jaki sposób ten model pomaga w prowadzeniu firmy? I czym 3PL różni si...

Czytaj więcej
Platformy sprzedażowe w Niemczech. Top 3 portale aukcyjne
Platformy sprzedażowe w Niemczech. Top 3 portale aukcyjne

Platformy sprzedażowe cieszą się dużą popularnością wśród niemieckich konsumentów. Jeśli planujesz ro...

Czytaj więcej
Sprzedaż towarów za granicę: jak rozliczać VAT w UE?
Sprzedaż towarów za granicę: jak rozliczać VAT w UE?

Prowadzisz międzynarodowe e-commerce i działasz na terenie UE? Dowiedz się, jak rozwiązać kwestię pod...

Czytaj więcej
Międzynarodowe eCommerce: poznaj najważniejsze aspekty
Międzynarodowe eCommerce: poznaj najważniejsze aspekty

Prowadzenie biznesu eCommerce za granicą wymaga wiedzy i dobrego przygotowania. Na jakie aspekty wart...

Czytaj więcej
Poznaj zagraniczne rynki eCommerce
Poznaj zagraniczne rynki eCommerce

Tylko 4% polskich sklepów sprzedaje za granicą. Chcesz być jednym z nich? W tym eBooku znajdziesz wiele pomocnych wsk...

Zobacz
Amazon od A do Z
Amazon od A do Z

Amazona nie trzeba nikomu przedstawiać. To największa na świecie platforma typu marketplace i jedna z największych firm eCommerce na świecie, której przychód...

Zobacz
Opakowania i wypełnienia paczek w eCommerce
Opakowania i wypełnienia paczek w eCommerce

Chcesz lepiej planować koszty pakowania? Przygotowaliśmy cennik wypełnień i 3 rekomendowanych rozmiarów kartonów dla...

Zobacz
Reklamacja usług w popularnych firmach kurierskich
Reklamacja usług w popularnych firmach kurierskich

Musisz złożyć reklamację w firmie kurierskiej? Pobierz naszego eBooka, żeby dowiedzieć się, jak wygląda cały proces w...

Zobacz
30+ pytań o logistykę dla eCommerce
30+ pytań o logistykę dla eCommerce

Przygotowaliśmy dla Ciebie ponad 30 pytań, które pomogą zlokalizować punkty zapalne w logistyce Twojego eSklepu. Dzię...

Zobacz
Checklista: Jak porównać oferty operatorów logistycznych?
Checklista: Jak porównać oferty operatorów logistycznych?

Co warto sprawdzić, porównując oferty operatorów logistycznych? Przygotowaliśmy dla Ciebie checklistę, która pomoże C...

Zobacz
7 tendencji zakupowych Polaków. Co z nich wynika dla eCommerce?
7 tendencji zakupowych Polaków. Co z nich wynika dla eCommerce?

Pobierz tego eBooka jeśli chcesz poznać świąteczne zachowania Polaków, które z powodzeniem możesz wykorzystać, żeby u...

Zobacz
Black Friday jakiego jeszcze nie znamy. Przygotuj swój eSklep!
Black Friday jakiego jeszcze nie znamy. Przygotuj swój eSklep!

Ten eBook to 15 praktycznych porad w 4 obszarach, które pomogą Ci zmaksymalizować zyski podczas Black Friday.

Zobacz